Prowadzenie sklepu internetowego wymaga codziennej pracy i zaangażowania. Ważna jest nie tylko bieżąca obsługa na wysokim poziomie, aktualizowanie asortymentu i dbałość o relacje z klientami. Dziś, aby wyróżnić się w wymagającym świecie cyfrowego handlu, trzeba szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów.
Jakie produkty są obecnie najchętniej poszukiwane przez klientów sklepów internetowych?
Jeśli chcesz, aby Twój sklep internetowy był na fali, musisz wprowadzać do niego najmodniejsze w danym czasie produkty, czyli takie, które cieszą się największą popularnością. Jak znaleźć produkty, na które jest największy popyt? Co najlepiej się sprzedaje? Nieustannie analizuj rynek i wprowadzaj to, czego klienci oczekują. Oczywiście nie jest to łatwe. Rodzaj innowacji zależy od branży, w której działasz. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, postaw na naturalną pielęgnację, która cieszy się ogromnym powodzeniem. Gdy działasz w sektorze produktów spożywczych, wykorzystaj trend, że pokolenie Z coraz częściej rezygnuje z konsumpcji alkoholu i rozszerz ofertę o wina, piwa i cydry 0%. Rośnie popularność diety keto. Wprowadź więc przekąski przyjazne dla keto. Zasada ta dotyczy innych dziedzin. Obserwujesz, że coraz więcej osób korzysta ze słuchawek bezprzewodowych i butelek na wodę wielokrotnego użytku? Wprowadź je do sprzedaży. Społeczeństwo się starzeje i rośnie liczba klientów zainteresowanych urządzeniami do monitorowania zdrowia. Idea inteligentnego domu zatacza coraz szersze kręgi i zwiększa się grupa odbiorców automatycznych odkurzaczy, oczyszczaczy powietrza czy kostkarek do lodu. Rozważ rozszerzenie oferty o te innowacyjne rozwiązania.
Gdzie i jak sprawdzać trendy?
Aby wyszukać trendy i zidentyfikować aktualne potrzeby i wymagania konsumentów, warto sprawdzać najpopularniejsze tematy i liczby wyszukiwań w Google Trends. Można korzystać z TikTok Creative Center. Dobrym sposobem jest też analiza zgłaszanych skarg i próśb w mediach społecznościowych. Można też czytać recenzje bestsellerów na Allegro, Amazon czy eBay, żeby dowiedzieć się, czego brakuje kupującym. Przydatne jest też czytanie blogów i newsletterów oraz śledzenie podcastów dotyczących najlepszych praktyk w świecie e-commerce. Ważne, aby uważnie przyglądać się temu, jak radzą sobie różne branże. Pomoże Ci to trzymać rękę na pulsie odnośnie do różnych produktów, którymi interesują się konsumenci.
Trendy w sklepach internetowych – przykłady
Aby pokazać, jak schemat ten działa w praktyce, weźmy kilka przykładów. Dzisiejszy konsument jest szczególnie zainteresowany wspieraniem marek, które prowadzą proekologiczne, zrównoważone praktyki. W odpowiedzi marki modowe wprowadzają do sprzedaży odzież z drugiej ręki, a coraz więcej sklepów online oferuje ekologiczne opakowania. Księgarnie internetowe wykorzystują trend „sezonowości czytelniczej”. Od listopada promują książki, których akcja dzieje się zimą, a od maja stawiają na publikacje, których fabuła rozgrywa się latem. Innym przykładem jest sklep internetowy https://koszulkowy.pl, który w odpowiedzi na rosnącą popularność serialu „1670” wprowadził gadżety z motywami z filmu, m.in. kubki, bluzy i koszulki 1670.
Trzeba pamiętać, że przy wprowadzaniu trendów do swojego sklepu internetowego liczy się też czas. Aby osiągnąć sukces, trzeba być pierwszym. Bo za trendami można i trzeba podążać, ale najlepiej jest je wyprzedzać.
Artykuł zewnętrzny.